Från mig till dig en liten rekommendation

Jag hade opponeringen idag. Examinatorn inledde med orden "Ja, ni är ju en väldigt ambitiös studiegrupp, så det här kommer bli intressant!".. Det var fantastiskt kul! Givande! Tiden flög iväg. Jag menar detta utan en minsta gnutta ironi. Sen dess har jag svävat på små moln. Fick tom höra att min opponering var utmärkt, med konstruktiv kritik och mycket genomtänkt! Kul! Det trodde jag inte igårkväll när jag kom hem från sara. Men efter några justeringar runt midnatt, då jag pluggar märkligt bra -min hjärna är som mest mottaglig då.., så var jag förberedd. Nu har jag bara en skoldag kvar denna vecka! Min första rekommendation blir alltså opponering

För att belöna min ypperiga opponering lyxade jag till det med att gå till atlantis och fixa mitt träningskort samt köpa en Elle. Alltid bra reportage och intressanta artiklar och bilder. Tom reklamen är vacker! Inte så himla sexfixerat. Min andra rekommendation blir därför Elle!
 
Jag är glad. Jag vaknar pigg. Det är väl sjukt? Tredje rekommendationen är sena kvällspromenader.

Efter att ha blivit bjuden på kvällsmat med mexikanska bönenchiladas så är denna rekommendation enkel: Böner i stark sås. Finns på tacoavdelningen. Smakligt.
 
Om du vill ha något meningsfullt i ditt liv ska du lyssna på min femte rekommendation. Bli scoutledare! Har ikväll träffat mina ledarcompadres och planerat hela våren. Den innehåller allt, men på något lustigt vänster ska jag ha hand om första gången då vi ska... plantera frön!?! Äta och riva pepparkakshus täckta i glasyr och godis. Kan bli en fin symbolik. Men vad planterar man i äggkartonger?
Vi har storslagna idéer som vanligt, och som vanligt kommer något skita sig. För att förebygga detta satsar vi i vår på ledarfika, ledarträffar hemma hos varandra, och ledarhajk. Jag hoppashoppashoppas verkligen att allt vårt arbete, våra förhoppningar och böner ska ge resutat scoutmässigt också. 

Sjätte rekommendaionen: Kalender

Den sista rekommendationen är vad som står i mitt skorpion-horoskop: Det är ditt liv och du bestämmer över det, visa det! Jag vill ta tag i saker, hur då? Jag vill förändra, hur förändrar jag? Jag vill utomlands. Hur kan jag ta mig utomlands? Och vips får hon en plan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0