Splittertime

Allting är splitter. Splitter här och splitter där. Till vilken nytta? Vad gör det för nytta?
Om en vecka har jag avslutat denna kurs och det ska bli ofantligt skönt! Ljuset i tunneln. Så det är nedräkning som gäller i klassen. Just den där klassbiten är väl det kruxiga. Det känns som om jag går i en gymnasieklass där alla känner varandra, eller åtminstonde känner till varandra. Det mest sura är att min (överambitösa) studiegrupp har fungerat så bra och där jag har trivts. Jaja. Med en veckas studier har jag kvar seminarium imorn (med texter jag bara inte orkar ta tag i), opponering, vfu 4 redovisning, bildspelsredovisning och normala obligatoriska föreläsningar. Men. Idag damp det ner ett mail från kursansvarige i min nya kurs! Men alltså hallååå. Ingen lättnad där precis.. Vill ha en lättnads flumkurs. Iaf ett tag.        
Lösningen på allt splitter är långa kvällspromenader. Fast man får akta sig. Torpa är farligt numera. Våldtäktsmännen smyger omkring. Fast det är vinter. Trots att det är vinter. Det är kallt? Jag menar, inte bara vanligt korkade utan dubbelt korkade våldtäktsmän.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0