En lättnads suck

Imorn kommer pengarna från csn, äntligen! Då kan räkningshögen börja betas av. Det är lite roligt det här med pengar, eller snarare bristen av dem. Studentlivet är materialistiskt. Som student vet man massa saker som man önskar sig och dessa saker sätts automatiskt upp på "När jag får min första lön..."-listan. Andras listor och min lista är ganska långa nu. När jag växer upp hoppas jag att jag vill ha en trädgård där jag kan odla min mat själv och vara totalt omaterialistisk. Idag låter listan mer så här: Resa långt och längre, handla tavlor direkt på vernissage, shoppa kläder utan att tänka vad kan jag dra in på istället denna månad, gå på restaurang Och köpa dessert, gå på dyra konserter, köpa mig en bostad precis som jag vill ha den, skaffa en vattenkokare och ett badkar, beställa hejdlöst med skivor, köpa en tjock skön säng, sidenlakan, gå på kurser, städhjälp, premunera på tidningar, köpa en kalender i tid trots att jag får den för halva priset en månad senare, köpa massamycketmer frukt, en dator vars tangentbord skriver alla bokstäver vore antagligen första köpet. Haha! Jag vill ha. Sen får jag inte glömma att jag vill bygga mig mitt eget hus någon gång, då när jag har växt upp. Lycka kunde köpas för pengar va? 

Imorn är även kursstart i svenska för tidiga åldrar. Önskar jag kunde tagga till lite så att jag kan flytta tanken "Det blir skoj!" från hjärnan till omvandling i hjärtat.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0