JVM

Om jag hade en väckarklocka skulle den ringt kl.02.45 i natt. Iaf då ringde min mobil. Då var det tid att kolla på hockey. Juniorvärldsmästerskapen. Hade kompromissat mig fram till att bara se en och en halv period. Vuxet. Men det gjorde inget. Skitkanada. Om man tror att man ska få spela rättvis hockey mot kanada i kanada så har man landat på fel planet. Vadå regelbok?? Domarna var säkert både mordhotade och mutade. Jag var tvärförbannad när jag gick och la mig vid fyra, så jag somnade inte på någon timme. Jag känner igen mig i Wikegård (scary). Han ser ut att explodera, hans ögon säger allt som han lägger band på sin mun för att inte säga, komiskt är det! Kanada vann tillslut med 5-1, varav två mål kom i öppen kasse sista minutrarna när Sverige förgäves kämpade för kvittering. Kul start på dagen. Nu sitter jag och funderar på om jag ska orka ta mig till skolan för att vara duktig och kopiera och leta böcker. Eller baka. Eller laga mat. Handla? Ringa samtal?       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0