Jobb

Jag vikade idag. Ursäkta men jag bara undrar, skepptisk till framtida jobbutsikter, är det den vägen som gäller de närmsta fem åren? Jag är nämligen inte beredd att vikariera såpass mycket och länge. Det betyder alltså att måste jag flytta upp till tjottahejti i norrland för att få ett jobb. Dumt då att jag har dragit min "flytta gräns" víd stockholm och örebro. Jag kan i princip bo varsom under det sträcket. Sa jag att jag aldrig har vart längre norrut i sverige än uppsala (vilket gjorde min uppsala-tid extra spännade)? Fy skäms på mig. En fördel med att bo i delen av sverige där det går isbjörnar på vägarna, är att man fryser och om man fryser blir man smal. It's a fact. Alltså, lägg ner träningen. Fast frysa, det gör jag så bra ändå. Nä men då så, då kan jag inte komma på ett bra argument till en norrlandsflytt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0