Lördag

Min brist på kamera gör sig påmind. Det riktigt gnater i mig när jag tänker på det. Jag skulle behövt dendär kameran igår. Såg en riktig manlig fullträff, och jag är verkligen inte den som blir helt bragt ur fattningen av män men h a n! Förstå mitt dilemma. Ack. Började med stora ögon, blev till fnitter som blev ett fånleende hela vägen hem. Så min drömman har ljusblå chinos, tandmönstrad jacka, svarta blanka skor, mörkt hår och ganska lång. Fin bil. Till detta kan vi addera, efter fikapausen på hlk och alla pojkvänsredovisningar, att han ska ge mig blommor, spela gitarr för mig på min födelsedag (helst egenskriven låt), ge mig frukost på sängen. Då hade jag behövt dendär kameran! Den obehagliga listan, som inte existerar, blev plötsligt konkretare.
Och ja, jag vet att mannen i mitt liv inte är som jag tror han ska va. 
Och ja, vet ni vad? Alla säger att han dyker upp när man varken letar, känner behov eller vill ha någon. Någon som minns 8 april? För isf kan det vara aktuellt att boka det haha! (nä)

Idag var jag på biblioteket och lånade böcker. Fast först ville apparaten inte låna ut några böcker till mig. Tänka sig, jag hade en skuld.. Fast inte så dyr som systern hade räknat ut i julas, för att visa på mitt ekonomiska oansvar. Vilket inte stämmer. Bara när det gäller bibliotek och boklån. Om jag var biblioteksägare skulle jag inte låna ut böcker till mig. Eller jo, jag höjer deras utlånesiffror och jag betalar väl en timlön nångång ibland. Tillslut sprang jag och elin runt på bibliotekets ostrukturerade barnavdelning och kände oss förvirrade. Fick med mig hur mycket böcker som helst.


Måste säga att jag blir förbannad på (skåne)polisens rasistiska uttalanden. Så himla sjukt och onödigt. Men det är bara ytterligare bekräftelse på vad vi lärarkandidater redan konstaterat, smygrasismen är utbredd. Den är mer hotfull idag än under andra världskriget. Då kunde man skylla på Hitler. Idag är det ett eget val. Vilket bara får mig att känna att jag utbildar mig till världens bästa och viktigaste yrke.  


Jag vill dansa afrikansk dans.

Jag vill gotta mig i schlager. Och ja, ikväll börjar schlagern! Jag kommer kommentera dans, musik, kläder, framträdande och va riktigt obehaglig ifall någon får för sig att börja prata om oväsentliga saker. Schlager är som hockey..!
Nu ska jag gå och göra något gott som både gluten och laktos-mnsk kan äta. Sen får jag drömma vidare om dans och kamera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0