Kom in, stå inte kvar, för det kvittar inte

I alla filmer så dyker det upp en spännande och oväntad person på verandan. Kan den personen dyka upp i min trappuppgång nångång?? Hmm. Det ser faktiskt ut att vara en gubbe på månen. Men det är inget söt-möte. Annars tror jag faktiskt att jag måste rymma. Fast på rymmen är man väl hela tiden. 
Och även om jag är socialt (s)liten, särskilt på kyrk-folk, så är jag glad för att jag gick på gudstjänsten idag. Tom mycket glad. De möten som jag orkade med var oerhört... tillmötesgående och förstående. Jag tror verkligen att den frustration man känner är ett tecken på något, som man bör ta på allvar. Frustration är ett tecken på något Gud vill säga med och i ditt liv. Frustration är alltså en gåva. Om Gud har gett dig denna gåva så kommer han även ha vett att ge dig lösningar. Gud vet alla mina önskningar och all min längtan. Han kommer att gå mig till mötes. Den spännande och oväntade personen ikväll blev alltså Gud. Inte illa. Han stannande inte i trappuppgången.           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0