Söker litterära sammankomster

Efter kulturavhandling, om litteraturens (icke)varande i skolan, i allt för många timmar vill jag ha en bokklubbscirkel. Typ inte för ofta men tillräckligt för att det ska vara utmanande och utvecklande. Dricka och diskutera. Vill också du ha litterära sammanskomster? Hör av dig. (Borde dock ha som krav att du bor i jkpg). Annars så hör väl jag av mig till några väl utvalda personer är risken, haha! Fast i en bokklubb vill man väl inte känna alla personer? Jag får sätta upp en lapp annars!

Kommentarer
Postat av: Maja

Ett tips är att höra med biblioteket eller något studieförbund. Om man går via ett studieförbund (som Bilda exempelvis) kan man ibland få en liten slant att inhandla böcker för! Och så det kanske det blir lite blandade åldrar. Kul med cirkel.

2009-02-16 @ 14:15:00
URL: http://ljud.wordpress.com
Postat av: Hanne

Får jag vara med i din bokcirkel? Har fakiskt alltid velat vara med i en, så jag tycker din idé är alldeles strålande.



Förövrigt kan din blogg vänta sig fler besök av mig framöver.

2009-02-17 @ 14:41:42
Postat av: Linnea

maja: jag har funderat i de banorna. att få pengar vore förstås väldigt trevligt. biblioteken fixar väl och donar ihop egna grupper själva? genom bilda så är det väl stor risk att jag får massa pappersarbete och extraansvar? jag vill inte göra en SÅ stor grej av det. mer spontant än tvunget.



hanne: jag har misstänkt att du kunde vara boknörd haha. du får hemskt gärna vara första offret i bokcirkeln! men idén måste spridas. jag känner nog inte tillräckligt mnsk i jkpg som vill va med i en bokcirkel. de har flytt jkpg till förmån för andra universitet.

2009-02-17 @ 19:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0