Läskiga typer

Enda sen jag var ca 8 år har jag haft en mardröm som jag fortfarande drömmer ibland. Det kommer en stor kvinnogestalt mot mig. Hon har en svart lång klänning och svart långt hår. Hon är väligt ljus i hyn. Hennes ögon är mörka, blixtrande och farliga. Hon kommer glidande på isen. Runt om är det snö, berg och ännu mer is. Sen har hon massa små slavar som blir svarta av hennes ondska. Allt bara utstrålar kyla. Enda tills idag har jag inte fattat drömmen.. 
Idag diskuterade vi Narniaböckerna i skolan. Då trillade det äntligen ner en polett hos mig. Häxan/den onda drottningen är kvinnan i mina drömmar! Narnia gick på tv för ungefär 15 år sen. Då började mina mardrömmar. Känns skönt att fatta det nu! Kanske kan Aslan börja dyka upp nu.  
Ett tag drömde jag mardrömmar om Casper det snälla spöket samt Ariel sjöjungfrun. Läskiga typer alltså.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0