Kletigt värre

Linnea gillar frukt så därför tänkte hon när hon var och handlade på coop att "åh jag ska göra massa smoohie, jag köper massa fryst frukt". Vad hon inte tänkte på var att hon inte har någon mixer. Menmen. Om viljan finns så tar man till gaffeln och mosar den frysta frukten. Nu förbannar hon smoothieingivelsen med smoothie överallt på skrivbordet, datorn och jordgloben i färskt minne. Jag vet inte vad detta är för dag (antagligen en såndär skitdag) med huvudvärk, illamående, och när allt går åt skogen. Jag är trött på att alltid vara social och inte kunna säga tillräckligt med nej till folk och sociala betingelser. På söndag ska Linnea på omsorgsgruppmiddag. Det är verkligen ett jättebra intiativ och därför kan hon heller inte med att säga nej - fast hon bara ville skrika NEJtack i luren och lägga på. Som socker på moset var hennes plånbok borta sen i söndags vilket gav deja vú-plånboksångest. Den är återfunnen tackochlov. MEN. Nu ställer jag mig frågan: Hur kommer resten av Linneas vecka utveckla sig?? Det blir ju lite spännande när man vänder på resonemanget. Tänk vad som komma ska! Puh. Jag vill ha smoothie. Posiiva tankar finnes.       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0