In your face

Det är inget bra att inte sova nu. Av olika anledningar tänker jag på att a l l a mina ungdomskompisar är förlovade eller gifta. Eller nästan alla. I princip alla de i mitt högstadietjejgäng. Och vi är fortfarande små kära nån. Men vad säger det om dem, och vad säger det om mig? Att de är mycket snyggare, smartare, intressantare, attraktivare och spännande än jag? Att jag är fröken livrädd och kärleken? Att jag är krossad och förevigt dömd till kärlekens ickebrinnande låga? Eller att jag är kräsen och därför kommer få en prins därför att Gud tänker så? Jag ogillar skarpt att jag tänker om detta, men låt mig se det positiva: Det positiva är faktiskt att jag tänker på det och delar med mig av tankarna. Det visar på att jag inte är desperat. Om man är desperat gör man antingen allt för att dölja det eller så skriver man inte om det. Man gör något konkret och handfast åt det då. Jag måste sova nu. Har tenta imorn.

Kommentarer
Postat av: Daniel C

Räknas jag som ett av undantagen av ungdomskompisarna eller som någon annan kompis? (Eller kanske inte kompis alls... ;) ).



Vad det säger om dom är att dom har haft tur/vågat mer.

Vad det säger om dig är att du inte har haft samma tur.

Sedan tycker jag att du är en vettig människa så jag kan tänka mig att det också är därför, att du faktiskt tänker igenom saker, och det är därför du en dag kommer hitta någon, inse hur perfekt han är och sen leva lycklig(are än alla andra?) i alla dina dagar =)

2009-02-27 @ 13:43:26
URL: http://www.soilheart.com/life
Postat av: Linnea

daniel: tack för dina ord, de värmde.

jag visste inte att du ingick i högstadietjejgänget hehe. men kan ju se dig som ett mycket härligt, skönt och välkommet undantag bland ungdomskompisarna. tackolov finns sånna som vi=)

2009-02-27 @ 20:04:30
Postat av: Daniel C

Du skrev faktiskt ungdomskompisar(härmed UK) först och sa "nästan alla" om dom och tog upp tjejkompisgänget(härmed TKG) senare och sa "alla" om dom senare, som att TKG är en äkta delmängd av UK (TKG ⊂ UK för oss som är vana vid matematik notation).

2009-03-01 @ 18:01:55
URL: http://www.soilheart.com/life
Postat av: Daniel C

TKG ⊂ UK ska det vara (om nu subsettecknet funkar).

2009-03-01 @ 18:02:38
URL: http://www.soilheart.com/life
Postat av: Linnea

exakt - nästan alla. protesterar du mot det?

det är inte bra att bli så yrkesskadad att omgivningen inte förstår eller orkar förstå ditt budskap. typ matematikspråket!

2009-03-02 @ 21:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0