På det sjunde smäller det

en sak jag önskar jorden
-ett bra klimatavtal

två saker jag önskat mig i julklapp
-ryggsäck
-tidningprenumenation

tre personer jag saknar
-erika
-maja
-marilise

fyra saker önskar jag dig
-en relation med Jesus
-se det vackra
-få landa
-kärlek


fem saker jag vill ha

-jag vill ha en kyrka som inte kan ha homofober. Inte kan ha för att vi tycker att det vore förskräckligt att vara homofober för det finns så mycket annat att förfasas över. Gud har skapat alla och Gud dömer inte. Just det, Du finns.
-ett lärarjobb i verkligheten.
-just nu vill jag ha en unge. Ja men alltså läs en liten söt familj.
-ett klimatavtal med och av råge.
-ljusrosa förvaringsboxar till min garderob. 


sex saker stör jag mig på
-vart jag än tittar, vart jag än frågar, vart jag än undersöker så ser jag tecken på en kyrka full av homofober, och det skrämmer mig. Av någon anledning är homosexuallitet och kristendomen en hjärtefråga för mig. Det svider varje gång jag inser att jag omger mig med folk som tror på en lika god Gud som jag, men som förfasas. Deras förfasade åsikter tar sig in under mina bergfasta åsikter. Men det är väl så det blir när man har ett utbyte av åsikter och när man är beredd att offra lite mer? 
-det är lov och jag håller på att bli rastlös redan. Vad sjutton ska jag ta mig till med detta lov? Ska jag läsa Svindlande höjder, Stolthet och fördom, eller den oemotståndliga revolutionen? Ska jag gå och simma, gå och träna, åka skridskor? Träffa vänner från förr? Baka en kaka? Kolla på alla Skavlan på svtplay?  
-min avundsjuka.
-att hundmänniskor inte fattar att det funkar ungefär likadant med bilar som med hundar. Det krävs körkort för bil. Att jag numera kan ta ner handen för äckliga slickar är stort.
-politker. Allmänt skolpolitik.
-att folk inte kan få dö i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0