Skådespel

Så här i väntande juletid faller det sig naturligt att ta fram sina skådespelartalanger. Detta tar sig uttryck i två kommande produktioner, nämligen en skräckfilm samt ett julspel.

Skräckfilmen är en skolproduktion på tre minuter. Klassiskt uppbyggd men folk ska bli så rädda att de kissar ner sig och hoppar högt ur stolarna. Det är min förhoppning. Hur svårt kan det vara? Det är svårare att göra ett romantiskt drama som ger feel good-känsla än en skräckfilm som ger isande känslor längs med ryggraden. Så imornkväll kommer jag befinna mig någonstans i Jönköpings skogar, och skjuta massa skräck.

Julspelet är ett modernt juldrama i mycket fri tolkning. Denna paradoi kommer bli år 2010 första julspel. Julspelet sätts upp av en ensemble på ungefär 10 personer, som alla har humor och självdistans. Manuset är så himla roligt! Så håll dina öron och ögon öppna i januari i jakt på en biljett till en föreställning!


Till något annat mer deprimerande. Jag är rädd att jag har fått ovälkommet, om än inte ett helt oväntat besök, i form av ett smygande grävande magont, och jag känner igen det. Magkatarr. Vill inte. Så jullovet måste bli min räddare. Ledig tid. Just nu har jag inte många lediga kvällar, och ofta är jag dubbelbokad. Det är då det är skönt att ha rutiner som scout och kör.
Ikväll var vi och bowlade med scouterna. Förstå att mina scouter är de bästa! Jag får positiv energi därifrån numera. Det är något som har hänt de senaste veckorna, något har förändrats till det bättre. Och i vår kommer det blir super. Nya ledare i Fredrika, Johan och kanske Richard och Elsa. Planering av scoutläger. Fortsätta bygga på gemenskapen och göra roliga saker tillsammans. Det blir finfint.

Igårkväll var jag på komma. Det var en diskussionsgång, och de gångerna brukar vara de bästa. Det intressanta var att jag satt vid ett bord med folk som jag inte visste direkt vad de skulle svara. Jag har ofta fått höra att mina åsikter är fel, men igår hade jag en hejaklack till vänster om mig och det var förvånande och angenämt. Diskussionerna handlade bl.a. om vad en kristen är, varför man är kristen, vad tjänande innebär, om man kan tvivla som kristen och då automatiskt vad man gör när man tvivlar. Lösningen på alla troendekriser är att gå ut och dränka sina sorger för då blir omdömet lite sämre och allt blir vackert, och det är det vackra som gör att man inte kan tvivla på Guds existens. Dessutom mår man skit någon dag efter och efter det kan allt bara bli bättre. Så då vet ni..!

ps. det mest oattraktiva med en man är en man som vet om att han är snygg, och alla kvinnor sänder suktande blickar efter honom. vad kan göra honom attraktiv då? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0