Har en oslagbar känsla inför 2010

Är det 2010 snart? Längtar efter det året!
Tjuvstartade 2010 med att fira in sommaren med sommarpsalmsspelande och med att beställa två prenumationer på DN och Bang, för mina sommarjobbspengar-10.. Men nu måste jag nog hålla mig i skinnet så jag inte beställer min traditionsenligt tunga sommarjobbsbelöning i form av skivor. Önskelistan är ganska lång. Skivor och böcker tillhör livets nödvändiga, och de säger väldigt mycket om ägaren.
Jag låg vaken i nattas, inväntade den nya dagen i tystnad. Funderade på det som Stefan Einhorn sa i P1 Vinter. Han gjorde ett vetenskapligt test. Testet bestod av att du under 10 sekunder skulle stänga av allt. Bara 5% av mänskligheten kan detta. Jag kan det. Så i natt låg jag i bäddsoffan och inväntade den nya dagen. Kände efter att jag var där på riktigt och bestämde mig sedan för att nog får vara nog -i handling. Från och med idag är jag åter igen med på banan. Det är dax att flyta i symbios med livet igen.
Det är fantastiskt skönt att att vara tillbaka i en storstad med mycket folk, och även om ängarna inte är lika stora, skogarna lika djupa, sjön lika isig och himlen lika fri här som vid sköna Nybo, så finns en annan frihet här. Min lättnad är total. Idag slapp jag den tröttsamma julmaten och åt massa thaimat, ja jisses, som jag åt.. har nog inte ätit mycket mat i jul. Mitt Halmstadsällskap underhöll mig med historier om hennes kollektiv. Hon bor bl.a. med en landslagsgymnast och en konståkerska. Tre av fyra är massörer. Det är det jag säger, om man ska bo med folk får man se till att man kan utnyttja dem. Om man ska ha vänner så får man se till att de kan bidra med något i ditt liv (borde jag ha en smile-gubbe jämte detta som varnar för ironiinslag?). Snart kommer jag vara oslagbar. Halleluja på det.

ps1. år 2010 är året då jag fyller 25 år..! Häftigt va? Fast först måste jag få vara 24 år i 10 månader till, tack.
ps2. detta är nog årets bästa låt Regina Spektor – Laughing With

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0