Inväntar förväntan

Så här dagarna innan jul känns det mest som man fördriver tiden i inväntan på det som ska hända. Tänker besluta mig nu för att bli barnsligt förtjust i denna julväntan. Men i den olidliga väntan på julen och Jesus, och dessutom med vetskapen om att det räcker med att se två Skavlan i rad ikväll, går jag tillbaka till ett gammalt hederligt.. vad heter det? Frågeformulär?

VAD HETER DU
: Anna Linnea.
VAD VAR DET SENASTE DU SA: snälla Gustav gå.
TILL VEM DÅ: gurran.
VAD BEHÖVER DU MEST JUST NU: en hårklippning, datafiler från skolans datorer och pengar.
VAD HAR DU PÅ DIG IDAG: svart tunika, röda strumpbyxor, grå raggisar, blå stickad långkofta, stickad sjal.
VAD HAR DU GJORT IDAG: bakat julgodis (de bästa består av dumle, mashmallows, nötter och chocklad), tvättat och kollat på Skavlan.
NÄR FICK DU SENAST EN PRESENT: rena present-presenter fick jag på min födelsedagsfest.
DIN STÖRSTA TALANG: jag är bra på att se folk, inklusive mig själv (och nu tänker jag "haha vem försöker jag lura" fast det är sant).
VAD HAR DU PÅ VÄGGARNA: hyllor, tavlor, bilder.
ÄR DU SVÅRFLÖRTAD: inte om det är rätt person som flirtar.
HAR DU NÅGON ANNANS GREJER HOS DIG: ja
ÅRETS HÄNDELSE: Gotland slår högt. Coldplay-helgen med. Fast det jag kommer berätta om för barnbarnen är om Hopenhagens-demonstrationen.
SENASTE LÅT DU HÖRDE: Robin Williams nya låt i Skavlan.
VEM VET MEST OM DIG: mamma/Ida/Kajsa kanske.
VAD HAR DU I DITT FÖNSTER: lampa, ljus och växter.
VAD GÖR DU PÅ FREDAG: är det juldagen på fredag? Är på Nybo och spelar Go!, Alphapet samt Skit och president. Äter julmat och sjunger julsånger för resten av familjen antagligen.
NÄR GJORDE DU BORT DIG SENAST: skickade fel sms till fel person för några dagar sen. En mycket Dålig ovana.
MINNS DU DIN FÖRSTA STORA KÄRLEK: jag fattar inte varför, men just detta och han har jag tänkt på mycket de senaste dagarna.
VAD HETER/SKA DINA BARN HETA: namnen börjar på O, A, I och kanske M, beroende på hur många ungar. Kan inte avslöja vilka namn då det medför risken att någon annan tar dessa underbara och vackra namn. 
HUR MÅNGA TIMMAR HAR DU SOVIT INATT: 10.
HUR MÅNGA KUDDAR HAR DU I DIN SÄNG: tre.
VEM DRÖMDE DU OM SENAST: den som jag kommer ihåg är bonde-thilde i fredags. Var helt övertygad om att hon hade skickat ett sms till mig där hon berättade att hon hade hittat den perfekta bröllopstårtan. Nu när jag tänker efter inser jag att senare samma natt fick jag ett annat, riktigt, sms på samma tema. Funderar på om det är dax att börja öva på ett svårt pianostycke..
VEM PRATADE DU I TELEFON MED SENAST: Josef.
VEM VAR DU KÄR I SENAST: Skavlan-Niklas haha. Allvarligt, han och Fredrik Strage är fantastiska. Men kär kräver lite mer. Om frågan hade vart "Vem var du senast förtjust/förälskad/intresserad av?" hade svaret varit ett helt annat.
FAVORITFILM: jag är helt besatt av marie-antoinette, och det beror på att jag inte har sett den filmen än men Vill!
DAGENS ÅNGEST: den stora -och årets första snackis- nyårsfesten som ska va på fjällis, och jag ska inte va där. Jag kommer ha ett trevligt och bra nyår, problemet är att jag äääälskar stora fester, och hatar att missa saker. Den där tanken "att man missar något" har tackochlov avtagit med åren, men likväl är detta dagens ångest. 
NÄR VAR DU SENAST ÖVERLYCKLIG? idag när jag kollade på scoutlägerfoton från Miljonär09. Jag bara överfölls av en myspyslycklig känsla!
VAR VILL DU VARA NU: Paris eller Maldiverna.
VAD LÄNGTAR DU EFTER: kärlek och skratt och syfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0