Överlevnadsövergång

Overallångesten har startat! Usch! Spring och göm er någonstans där jag inte ser er.
 
Tekniken har börjat. Trevligt socialt. Dessvärre visar det sig, efter fem minuters föreläsning, att läraren använder sig av samma föreläsningar som i en annan kurs som några av oss hade läst. Han säger då åt oss att vi inte behöver komma på resten av veckans föreläsningar.. jaha, kul.

Bilden då? Jag har den bästa läraren. Jag beundrar honom skarpt. Om vi befann oss på lågstadiet skulle jag bli förälskad i honom. En magisterförälskelse! Tyvärr känns inte folket alls roligt men det kan alltid förändras. Det är bara att köra på.


Det är denna filosofi, "köra på", som jag förknippar starkt med skolterminer. Det är en överlevnadsstrategi. Jag tycker inte om den. Var och när hinner man njuta? Ungefär där nånstans längs med höstterminen tappar man humöret i ett dike. Sen står man där och gräver. Hela terminen.  


Man kanske skulle börja träna istället för att gräva i ett dike? Jag tycker det är kul att röra på mig, men att ta mig till en träning är bland det svåraste jag vet. Jag är bra på att köpa träningskort som jag inte använder. Men här kommer några alternativ som jag överväger 1: Börja på f&s afrodans och core. 2: Spela tennis regelbundet denna terminen. 3: Åter börja simma. 4: Börja på jitterbugg. 5: Cykla typ varje morgon. 6: Gå med i kårpen och spela badminton.
Jag spelade tennis igår och slog fyra bra backhand i rad. Det var kul. Jag har bättre kondis och byxor har vuxit i sommar. Ganska trevligt. Men jag är ändå inte tillräckligt motiverad till att slå näven i bordet och svära på något, att diket inte kommer få besök av mig. Hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0