En spontan utflykt som kan sluta i stockholm

Idag cyklade jag fem mil till Rogbergasjön och tillbaka med Frida. Sen trodde jag att det skulle vara skönt att ha en hemmakväll, äta godis och läsa klart min deckare. Det visade sig att det inte alls var en bra idé. Jag mår pissapadåligt av den boken. Det är därför jag inte gillar böcker/film som är äckliga. Jag vill må bra av det jag upplever, och inte förstöras till ett psykiskt nervvrak som funderar på om det har smygit sig in en änglamördare i garderoben i ett obevakat ögonblick. Ett nervrak som vänder sig om var tjugonde meter utomhus och kikar efter en våldtäktsman/kvinna. Nä, jag vill känna mig lika fri, tillfreds och glad som under och efter cykelturen (dock inte i uppförsbackarna). En cykeltur som potentiellt kan innebära att nästa helg blir till en jag-sticker-från-stan-och-har-en-underbar-stockholms-helg. Så nu laddar jag upp/ner med musik synonymt för nästa helg och försöker överrösta grannarnas festmusik. Allvarligt. Mina grannar har fest ofta! Tror i och för sig att jag kommer att sova så gott i natt oavsett nivån på basen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0