8 år senare kläcker någon idén..

Idag är det den där dagen som så många fasar över. Det regnar ute och jag ska på klassåterträff för min 1-9-klass. Back to Mullsjö. Tack och lov att emelie, alex och tina ska dit med. Det gör rädslan lite mindre påtaglig! Jag är så rädd att jag ska börja skratta rakt ut åt några, av vad jag anser, tragiska livsöden som vissa har hamnat i. Typ den mullsjöiska mardrömmen. När någon har köpt en villa av min släkting, eller någon som sitter fast med två ungar med olika föräldrar. För mig låter det inte som en dröm man hade när man gick på högstadiet och allt var möjligt. Så nu gäller det att jag skärper till mig och behandlar alla med den respekt som de förtjänar. Det finns säkert saker att skratta åt när det gäller mig också. Men bara inte så tragiska. Tänkte komma överens med emelie, innan vi gör vår entré, om ett hemligt tecken ifall situationen blir jobbig. Om jag drar i örat så är det dax att fly. 
Läste att brännboll och kubb stod på "programmet". Som sagt, det regnar och jag har dessutom klänning på mig. Tänker låtsas om som jag inte har sett denna information och sen får jag väl gå runt brännbollsbanan, för slå är kul! Men fattar inte varför det alltid är lekar som dessa som leks, när det finns andra roligare! Typ prinsessan och draken är jätterolig! Särskilt om man gör den på scout och alla går in för ljudeffekter och rörelser, då blir det hysteriskt.    

Kommentarer
Postat av: kajsa

lycka till nu, jag ska tänka på dig . ;)

2009-08-29 @ 17:14:30
URL: http://barakajsa.wordpress.com
Postat av: Maja

Hoppas innerligt att inte någon av dessa f.d. klasskamratrer med "tragiska livsöden" hittar in till din blogg efter festen. Du länkar ju till den på facebook, visst? Du är alltför ärlig!

2009-08-29 @ 23:25:43
URL: http://ljud.wordpress.com
Postat av: Hanne

Hysteriskt är rätt ord.

2009-08-31 @ 09:14:06
URL: http://ingetknussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0