Idag måndag

Vad Linnea inte har men realistiskt vill ha Nu; En balkong. En altan. Ett badkar. Toppenkondition. Någon att krama på. Tid. Massor av växter. Något att fylla upp min skänk med på ett tjusigt vis, har någon ett förslag?. En klänning från lindex och en klänning från once for girls. En vårjacka från Monki, och alla städer utom jönköping är välsignade med Monki. En läcker sänglampa. En solbrun färg. 

Vad Linnea inte har men orealistiskt vill ha Nu; En balkong. En altan. Kläder. Någon att krama på. En takkrona. Takmålningar. Mer tid. En hemlig tvilling som kunde förbereda terrängen och vara ett geni. Mitt drömjobb. Motivation. Svartvit-rutigt golv.  
 
Vad Linnea har Nu; Sol utanför fönstret. Färgranna gamla kläder. En skänk. Tankar som håller på att riva hennes naiva och orealistiska föreställningar. En stark ovilja till att bli omsprungen av motionärer med toppenkondition. Två telefoner att ringa till drömjobbet med. Ett ont vad. Äcklig smoothie i kylen. Ett glatt humör. Massa gospeldängor i huvudet. Ännu mer plugg.

Kommentarer
Postat av: Maja

Linnea suck. Vi har ju pratat om det här med

SEMIKOLON

.

Och de ska verkligen inte användas som du gjort nu, det där är ett solklart kolon-användningsområde. Det är som när folk använder "dem" som subjekt för att de tycker det ser mer bildat ut.

Krevering.

2009-04-20 @ 20:23:28
Postat av: Linnea

Om jag vore författare skulle jag ha redigerare till mina texter. Om jag vore journalist skulle mina texter inte bli prisbelönta för den grammatiska korrektheten. Om jag vore svenskalärare för gymnasiet skulle jag fokusera på formen och förstöra allt njutbart i texten. Om jag vore lärare skulle jag fokusera mer på innehållet än formen. Om jag vore medmänniska skulle jag bara ge grammatikrespons om så var önskvärt, det är det inte. Tack. Du borde läsa fredrik lindströms bok världens dåligaste språk.

2009-04-21 @ 21:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0