Tentdag

Tentan var enkel men sen var jag också den enda som tyckte den var enkel. En av mina vänner började nästan gråta för att hon tyckte det hade vart så svårt. Alltså oroväckande för mig. Alla suckade och pustade ut. Den som lever får se.. 

Men igår laddade jag alltså upp med ur. Ett fyra timmars-möte. Ur är långtråkigt, oeffektivt och väldigt stillasittande MEN igår så var det faktiskt intressant, för efter halva tiden så joinade styrelsen oss. My church ska bygga om hemsidan, och de funderar på om varje "grupp" ska ha en blogg (tex en scoutblogg), pastorn ska blogga och lägga ut predikan innan, sen vill de direktsända gudstjänster via nätet. Vilka tror ni jobbar med hemsidan? Jo min favorit-håkan och min hemliga fästman som jag numera vet har ett attribut till sitt namn, nämligen det hemskaste man kan ha som frikyrkokille... snygg! Haha! Nu börjar våran relation närma sig ett hej (så vet ni läget!). Tyckte det var inspirerande att höra alla dessa engagerade tankar. Och efter den engagerade hemside-gruppen kom en ännu mer engagerad duo fram nämligen SnyggJohannes (haha inte samma, detta är fru-bedjaren) och en annan. De tillhör en grupp -VI- som vill få vi och dom att bara bli ett enda stort underbart vi = församlingen. Ordföranden frågade då vilka vi är, och SJ sa då att VI är typ 30 stycken. Dvs student-innegänget i församlingen som på födelsedagskalas ed(!) har samtalat om hur man kan få nya församlingsmedlemmar att bli comittade (inte ta ansvar, viktigt), hitta sina gåvor och veta ur de kan använda dem i kyrkan. De var så engagerade!! Han ville gärna fungera som en länk. Men självklart stör jag mig på något, nämligen faktorn att innegängen är stängda. Om SJ så gärna vill öppna upp för andra, liksom resten av VI:et så kan det vara en god idé att öppna upp sina gäng för andra och framförallt komma fram och hälsa i kyrkan och utanför kyrkan. Ett bra tips. Tror jag ska dela med mig av det till SJ. (subjekts)Gruppen kommer alltid före (objekts)gruppen.
Sen ett annat tips. Kyrkan behöver ledare. Speciellt tonårsledare. Gamla ledare ska försvinna så nu är det en chans att få vara med och forma från början. 
Ett annat konstaterande är att man får höra väldigt mycket på ur innan man borde få höra det. Typ kyrkskvaller och smu-skvaller. Så nu sitter jag här på bristningsgränsen och vet verkligen inte vad jag ska göra med informationen. Vem vill veta det liksom? Förutom VI-gruppen alltså.. och jag är inte bjuden på deras födelsedagskalas=).  

Längtar efter solpromenader och glass men nu ska jag börja på min hemtenta om språksociologi. Man borde få vara ledig efter en tenta.

Kommentarer
Postat av: Maja

Ah jag läser också språksociologi!!!

2009-04-03 @ 18:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0