Här sitter jag och gör inte det jag borde.

Imorn så är den omtalade grammatiktentan. Och här sitter jag. Den här dagen har inte blivit som jag hade tänkt mig. Jag skrev en lista igårkväll, efter HVs första finalvinst!!!, över allt jag skulle göra idag. I den ingick inte att sova i 12 timmar. Jag skulle plugga idag. Hur mycket har jag då pluggat? Ungefär så här mycket (exakt -ingenting). Men jag har pluggat hela veckan i övrigt. Och det bästa med att jag har pluggat den här veckan är inte att jag faktiskt har lärt mig saker utan mina nyfunna pluggkompisar. Är inte den bästa med att läsa en ny kurs att man träffar nya människor? Det tycker jag sannerligen. Om man inte varierar sig lite och får nya intryck, tankar, åsikter uppmixtrat med nya personligeter och dess humor (ska det vara ett dess där?) så blir man lite hjärndöd. Jag trivs verkligen med dem! Och då undrar jag något som jag har tänkt på i några dagar. Det finns ju massa hemliga lagar, normer etc. T.ex. är vissa människor förbjudna av vissa anledningar. Hur är det med denna: a+s=sant. s+d=sant. Kan då a+d=sant? Eller är det förbjudet? Det är kanske bara jag som tossar ihop någon regel i min hjärna som inte finns. Eller är det så att pga s kan inte a+d bli sant? Det är liksom en omöjlighet. Är jag trångsynt? Hoppas att jag har fel!
Annars tycker jag att scout börjar likna en stor ond varelse som har bestämt sig för att äta upp mitt liv. Det är ingen underdrift att säga att jag har fått minst ett samtal varje dag samt x antal sms från ledare denna vecka. Glöm inte alla mail. Scout är inte mitt liv! Det får aldrig bli mitt liv! Men som i alla beroende så dras man djupare och djupare in i det och hur tar man sig ur det? På ett smärtfritt sätt?
Nu måste jag gå och gräva lite i mitt öga, plugga lite och gå en promenad, innan ur. Ja, för så ska jag avsluta dagen innan min tenta. Med ett långt stillasittande möte. Hörde jag jubel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0