U2 vs vänskap

Var går gränsen för när det är värt att riskera en vänskap? När U2-biljetterna kom in i bilden var jag tvungen att börja värdera hur mycket vänskap är värd. Å ena sidan denna fantastiska musikgrupp som jag har älskat sen tonåren men aldrig upplevt som konsert, å på andra sidan vänner som också ville ha biljetterna, vänskaper som jag inte vill förlora. Vad väger tyngst då -U2 eller vänskap? Naturligtvis vänskap men U2 är... U2. Som tur var blev det inte fullt så dramatiskt att jag behövde göra en tokig värdering. Jag har mina vänner kvar och jag har mina U2biljetter! Tack och lov för turtagning och allmänt förnuft. Jag, moi, Linnea ska på U2konsert!! Jag ser tokmycket framemot augusti. Skit i hela våren och sommaren. Om jag får ett sommarjobb som matchar mina planer kommer jag i augusti gå på U2, gå på bröllop och ha en cykelsemester. Och om jag finge råd även en tripp till Frankrike. Längtan är stor och stark.
Längtan är även stor och stark efter ett sommarjobb. Kan avslöja att jag har sökt ett drömsommarjobb. D R Ö M. Så länge de inte har tillsatt någon finns det alltid en chans för att jag kommer få det (fast risken för att inte få det känns större), jag har och kan vad de behövde. Det ber jag för. Be!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0