Första vilan

Det här är det bästa jag vet
klättra i träd och vara glad
äta korv och kexchocklad
och skriva dikt i hemlighet.

Så säger en lus. Ungefär så säger även jag. Har haft världens längsta dag. Föreläsningar, där jag verkligen känt pressen och stressen flåsa mig i nacken. Fly. Har sålt kläder och haft modevisning med mamma och lyssnat på flärdfulla tanter och skojfriska gubbar. Jag vill också vara pensionär! Jag brukar få perspektiv på mitt liv där hos dem. Det finns så oerhört många charmanta äldre. Sen utan mat i magen på 11h och 35  minuter åkte jag till kyrkan och mina underbart eldluktande banankastande&trefots-lekande scouter och ledarkamrater. Jag är hoppfull för scout. Har aldrig vart det så mycket som ikväll, utan anledning, på mycket länge. Eller så är det att jakobsson är tillbaka, och josef, oskar och håkan är roliga och jag är trött. Rök. Eld. Yxa. Utomhus. Avslappning.
Och livet! Träffade min genom tiderna bästa bästis i veckan. Sånt kan vara förnöjsamt, och det var det. En klasskamrat till oss har köpt min farbrors och fasters hus i Mullsjö. Han har barn. Nicke är det..! Lustigt. Jag har sommarjobb. Jag har en underbar kör att sjunga i som ska iväg på körhelg. Himlen är blå och solen värmer. Vänner värmer och folk är vänliga. Jag har sett världens vackraste bröllopsklänning. Skillorna luktar och naturen är skön. Jag fick en egen blombukett idag. Jag är frisk och jag har tillgång till en bil utan tak ibland. Gud är stor och bara överbevisar sig hela tiden. Mums. Men plugg och vår går inte ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0