blonda frikyrkotrupper belägrar örebro idag

Är du en "riktig" frikyrkomänniska? Vet du inte? Kan du svara ja på följande frågor så är du nog det. "Grattis" till dig.

-är Du i örebro idag?
-är gospel det bästa Du vet och Du blir fysiskt påverkad av den "underbara positiva energin!!!" på ett välsignat vis?
-ska Du på konsert med kirk franklin i örebro ikväll?
(jag fick erbjudandet att följa med, men bara tanken på det fick mig att rysa, även om upplevelsen ur en psykologisk aspekt vore intressant..).

Om du är blond så får du en stjärna.
(vill du veta något apropå mina känslor gentemot dessa blonda trupper? en N hälsade på mig idag, det var stort. sen kom jag på att hon är allt annat än blond om än väl infiltrerad bland de blonda trupperna. jag skulle nog kunna skriva ett helt inlägg om blondiner, ett speciellt släkte, ja även om brunetter, rödtättingar och svarthåriga. men blondiner är det släkte jag har mest svårt för, beror väl på inbyggda fördomar Och erfarenheter).

Kommentarer
Postat av: Maja

Ameh.. Jag är i Örebro jämt och nästan alltid blond.

Tycker ändå inte jag är en frikyrkoschablon... Snarare:

-Kommer du ifrån Jönköping?

Grattis, du är frikyrklig.

(Fast det stämmer ju in på mig också...)

Idag har jag shoppat loss på myrorna, Örebro har bästa second handen! Lycka

2008-09-10 @ 18:44:58
Postat av: Linnea

ja men du är inte på kirk franklin, så tyvärr -du är ingen tvättäkta frikyrkling, fast i farozonen.

och det där med jkpg är så inte sant längre, där har vi fördomar på hög nivå. jag är lite allergisk mot all denna frikyrklighet just nu, räcker med att vara kristen och vilja mer (än vara blond). haha bittert värre=)

2008-09-10 @ 23:18:25
URL: http://primusinterpares.blogg.se/
Postat av: Petter "Gospellyssnaren" Hedlund

Hm. Alltså: massor av människor samlas, är lyckliga över det, och tycker att gospel och dess budskap är en bra grej. De fylls av helig ande, och du fylls av, vadå? Avsky? Motvilja? nå, låt mig isåfall säga att jag avundas dem mer än dig...



Känner du dig hotad, eller vill du bara inte unna dem en upplevelse, bara för att du inte tror på den?

2008-09-13 @ 20:09:58
Postat av: louise

hej linnea. denna blogg är ofta fylld av mycket kvalificerat skitsnack. men mer om detta och annat i ett mail då jag, till skillnad från dig, inte använder mig av offentliga påhopp.

2008-09-14 @ 11:12:37
Postat av: Ida

den som inte kan roas av en onyanserad bild, är ofta väldigt onyanserad själv louise

2008-09-14 @ 19:15:10
Postat av: Linnea

petter?: avsky? motvilja? jag känner mig hotad? åhja, självklart.

ingen kan glädjas mer än jag över att de finner glädje i gospeln. det är ett sätt att umgås med Gud. Gud är den största och viktigaste av allt.

Det sorgliga är att jag trodde du kände mig bättre(iaf en gång i tiden) för att kunna höra ironin i inlägget. jag älskar frikyrkan och dess människor men det finns alltid två sidor av ett mynt. den som förnekar det förnekar också allt som är.. livet.

2008-09-14 @ 21:49:14
URL: http://primusinterpares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0