Jag har ofta många frågor men så sällan har jag svar

Förlåt men jag kan inte låta bli att tycka om schmidttan, min lärare. Nog för att hon har tuffa krav på oss och förväntar sig att vi ska vara ambitiösa och minst tio steg före det egentliga schemat. Hon har koll. Äntligen en lärare ovan lekisnivå som vill att vi ska få ut det bästa ur vår utbildning. Sen är det en annan sak att man i och med schmidttans inkommande kommer få duka ner resten av livet och duka under av stress och prestationer.
Jag behöver bestämma mig om jag ska byta kurs till våren och lägga om hela min plan och filosofi. Vill jag satsa på lärare eller på ett senare yrkesval? Ska jag byta ut samhällsgrunderna till svenska och därmed ta bort lärande 2 i vår? ELLER varför inte pracka på programansvarige nya kurser i form av skapande verksamhet för yngre åldrar eller en hel bildkurs? ELLER kanske gå en rolig praktisk idrott, lek och hälsa-kurs i vår så jag slipper tänka?
Jag har så himla svårt att ta beslut ibland. Jag gillar att ta beslut. Motsägelsefullt.
Det närmsta i framtiden, som ligger mig tätt om hjärtat, är om jag vill engagera mig mer i fjällis som nattvardstjänare eller i UR. Viss risk för insnöing. Viss risk för för mycket engagemang. Risk för brist på inspiration från andra inputs. Men likväl; påverka! Få insyn i församlingen. I like. men problemproblem. Ett problem kommer aldrig ensamt sägs det. Det fnns andra viktigare saker att ta tag i. Tur att jag har Jesus och den röda tråden.       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0