Veckans

Veckans glädjeämne; inom dig har du en önskan. Du kan inte uttrycka den av rädsla eller press. Igår blev jag så otroligt varm om hjärtat och jag kände att det var inte bara jag som jublade (mitt hjärta sjöng bokstavligen talat "änglarna sjunger i himlen"). Jag trodde jag såg i syne och jag var tvungen att fråga om det var sant. Önskan består.  

Veckans upptäckt; när jag tar tag i saker i tid har jag nästan tid för ett liv jämte skolan. Det är extremt mycket i skolan; Litteraturseminarium idag, litteraturseminarium på torsdag, tenta på måndag, komplettera mitt matematikarbete samt den sista b-uppsatsen. Nu idag har jag tagit en paus på två timmar, med nästan gott samvete, när hände det senast? 

Veckans liv; vadå liv? Vadå framförsikt och planera in helger på andra orter när livet i slutändan inte kan tillåta det? Vadå tro att du kan ta en ren plugghelg men sen otippat få ansvar för scoutaktiviteter och stressmagen sätter igång. Pluggkultur är något svårförståligt för den som inte är inne i det.
 
Veckans frustration; lider fortfarande över fältstudien förra veckan i min blivande vfu-klass. Jag kommer få ryck på min handledare. Hon skällde på eleverna, du förstår det är illa att räkna för långt i matteboken. Hon tillrättavisade eleverna, du förstår du får inte dansa till musik. Hon skämde ut eleverna, du förstår alla älskar väl att bli utpekade inför klassen när man har gjot något fel. Hon gjorde en otroligt härlig samling elever till en dyster skrämd skara. Jag led. Jag har ovanligt höga odds för att bli älskad i klassen. Men som min mor sa "det kan vara nyttigt att vara ute hos en sån lärare också, så ser verkligheten ut, du kan lära dig något av henne". Ja, och så kommer jag bara må dåligt psykiskt av det också, men sånna smällar får man väl ta. 

Veckans sötis; jag säger bara stina, vilken tjej och vilken bakfömåga! Har aldrig vart på sådant kakkalas! Här krävs en bild och smaklökar. Om jag hade bilden här skulle saliv utsöndras hos er. Era ögon skulle uppskatta skön bakkonst. Era magar skulle... hänge sig och protestera till ingen nytta. 

Veckans oväntade; sker på torsdag och jag är grymt nyfiken på hur det blir. Sällskapet är otippat.. haha!

Veckans lek; sockleken på scout. Va en krabba ta varandras sockar, lite våld och blåmärken senare så vinner du... nästan om det inte vore för j som fick nästan tyst på mig ofrivilligt på riktigt.

Veckans vän; nej fy vad larvigt, är vi tillbaka på mellanstadiet eller?? Men jag är så grymt tacksam över mina vänner, och tacksam till Gud för att han inte låter mig stå stilla.

(veckans match jik-mais på söndag...)

Kommentarer
Postat av: Helen

Ville vara skicka en elektronisk kram!

2008-10-22 @ 00:59:45
URL: http://lipsticknsuch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0