[kvitters]

Ett karaktärsdrag jag inte alls gillar; ge upp-are [kvitters]. Sånna gör mig arg.
Typ "jag känner inte någon", "jag orkar inte vara trevlig", "jag fattar inte", "jag mår inte bra", "jag har tråkigt", "studierna går åt skogen", "jag är trött", "jag har för mycket/lite att göra", "jag känner mig tjock", "ingen tycker om mig", "det är fel på hela välden". För det finns lösningar på det mesta. Grejen är att allt tar tid, men ge inte upp om du vill något. Detta säger linnea, en otålig, rastlös människa.
När man ser målet i sikte, när man korsar mållinjen, då kan man känna sig extremt nöjd. Just nu funderar jag på en vänskap, och har insett efter förra veckans hårda ångest- och panik spark i röven, att livets gestalt är upp till mig. Tex hur vissa vänskaper kan utveckla sig. 

Jag är medveten om självgodheten i mina senaste inlägg. Tack.

Bra saker; för tidig julafton på skivfronten, hajk(mhm), ingalill, fokus, ork att föra saker i rätt riktning, vänner som står ut med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0