Installationgtj

Johan är vår nya pastor istället för martina eller bastås(...) beroende på hur man ser det. Jag träffade johan för fyra år sen på hönö. Undrar om han minns det?=) Sånnadär gtj är väldigt högtidliga. Det var typ fem pastorer, ytterligare präster, ordföranden, sekreterare och annat fint folk där och församlingen STOD upp när de gick in. Processen kändes stor men aningens föråldrad dock med viss cham.
Fjällgospel (tillika evakören) sjöng. Till en gospeldänga gjorde vi lite käcka rörelser och varje gång vi gjorde "fjärilen" höll jag på att börja skratta. Om vi säger så här; Tur att vi plockade bort friskisåsvettisstegen, jisses när vi övade dem på morgonen..! Efter installationen sjöng vi "tunga" Håll ut och undra om det bara var jag som såg det komiska med pastorn på främsta raden. 

Framför mig satt en liten elsa. Hennes mamma satt jämte mig ett tag men sedan gick hon ut. Då gjorde elsa mig otippat till ersättningsmamma. Har aldrig pratat med flickan innan men himla gulligt var det.
Till mina föräldrars glädje så satt jag jämte en viss person på scentrappan hahaa.
Passade också på att fråga j om helgens aktuella fråga nämligen Vad är det för manligt med knutat timmervirke?? Det var något med bärandet medans den norrländske slåmannen s sa något om namnet. Fattar inte hur man kan säga något sånt fortfarande, så himla ologiskt, och ingen ifrågasatte heller (sen har jag också stört mig på det hela helgen).
Som vanligt går helgen fortfort och jag har fått träffa många nya människor med godingen pernilla som topping. Fast trött är jag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0