Det är väl naturligt?

En klokare person än vad han tror frågade mig om det inte är oerhört energikrävade och jobbigt att bli så irriterad a.k.a frustrerad på vissa saker, som jag blir. 
Jag ogillar; Fakta 1) när personer har en förmåga att sätta spiken i kistan hårt. Fakta 2) när det är vissa personer som inte borde kunna det som gör det. Fakta 3) när det är sant. Fast det är bra att bli ifrågasatt.  
Tänk en värld där jag slapp bli irriterad. Jag har svårt att föreställa mig en sådan värld. Skulle inte det betyda att världen vore perfekt? Världen är inte perfekt och fram tills dess så måste vi reagera på vår värld. Det finns mycket som jag väljer att inte irritera mig på. Men sådant som ligger nära hjärtat ska man inte låta bli att reagera på. Jag undrar varför vissa inte blir irriterade alls, överhuvudtaget. Handlar det om en mindre medvetenhet om världen? Underanalyserande? Uppgivenhet? Eller en annan filosofi? 
Jag tycker det är naturligt att reagera på sin omvärld! Om folk inte gjorde det skulle världen stå still. Så varför är inte ni irriterad a.k.a frustrerad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0