Praktik III/A

"Om du vill dansa med han, och du med henne, så kan ni väl dansa på nästa disco?
Men förra var ju Gambiadiscot..!
Det kommer väl fler?
Ja, nästa termin..
Dåså."

Ibland smälter man ju. Tänk om jag gick i ettan och var jättekär. Då kunde jag springa fram och tillbaka till hans bänk konstant, irritera läraren som ändock inte kan bli arg i kärlekens namn, jag kunde leka med dig på fritids efter skolan. Jag kunde jaga dig på rasterna. Jag kunde ge dig komplimanger om vilken snygg pappa du har och hur söt du är. Jag kunde viska bakom din rygg, jag kunde börja gråta inför fröken och skylla allt på dig. Allt för att få lite mer tid med dig. Jag kunde glida med i den fnittriga atmosfären med dig utan att veta vad jag håller på med. A och A förgyller mina dagar!
En annan A skulle jag kunna tänka mig adoptera in i min elevskarafamilj. Hon är så himla söt på ett klurgulligt sätt. Som en säl. Att hon skulle bli mitt adoptionsoffer är otippat, då hon i början var anonym.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0