Praktik II

Att elever kan vara så gulliga. Hur värjer man sig mot denna gullighet? va?? Alltså de är ju sååå naiva och söta. Fortfarande inte min grej med deras ålder, men ack. Åh. Någon som är uppenbart nedkärad, någon som är uppenbart irriterande, någon som är uppenbart i behov av min hjälp, någon som är uppenbart lärarnas favoritelev. 

Nu sitter jag och planerar inför morgondagens uppstartande av julkalendertemat. Problemet som blev är att min compadre är sjuk så istället får jag sjukt mycket att göra. Jag ska smyga in som nisse, leta efter min faktiska tomteverkstad, läsa en dikt, ta upp lite presenter så de blir lite nyfikna, hitta en "önskelista" och berätta vad som ska hända. Det kommer säkert gå bra. Att tysta 60 elever, få dem att lyssna, bli intresserade och förstå, samt ha fem andra lärares ögon på mig, det finns ingen anledning till oro.
Förutom för mitt planerande då. Jag sitter här och planerar. P l a n e r a r. Vadå planerar? Typ så. 

Tycker faktiskt att jag har gjort mitt för dagen. Har besökt två bibliotek i jakt på den perfekta sagan som inte finns. Haft utvecklingssamtal.Tagit fel buss uppenbart. Handlat. Vilket betyder att jag kom hem ca 12 timmar efter att jag gick upp i morse. Kollat på ugly Betty. Snackat med far. Ätit. Och nu då försöker jag sätta ihop de planeringsfragment som jag har i hjärnan. Har insett att lärare planerar ständigt. När du samtalar, sitter på toa, äter, läser, duschar, sover, undervisar. Det enda tillfället då du inte planerar är nog när du borde planera. Det är sjukligt. 
Och allt jag vill är sova i mitt täcke som inte är lika varmt som den första veckan. Okej, jag är märkligt sugen på skidåkning också. Tror det snöade innan idag.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0