Den långa vägen hem

Vissa helger är det mer tråkigt att bo i samma stad som ens föräldrar. Typ denna. Alla andra med föräldrar på annan ort åker hem denna helg. Jag vill också kunna åka hem! Sätta mig på den långa bussresan och sen bli bortskämd väl hemma. Kunna koppla bort allting annat. Bara vara med familjen. Sen må det vara så att jag verkligen hatade att åka buss uppsala-jönköping.
Annars är det inte speciellt farligt att bo i samma stad eftersom vi bor i helt olika stadsdelar och vi umgås inte i samma kretsar. Utom kyrkan då men att faktiskt träffa på dem där är oftast ganska skönt och trevligt. De vet vad jag pratar om, de ser vad jag pratar om, de uppmuntrar mig. Hör ni mitt vuxna, mogna resonerande? 
Idag ska jag faktiskt åka hem. Jag ska åka till ängarna, skogarna och isarna som doftar hemma. Jag ska gå och mysa på kyrkogården hos min morfar, mormor och morbror. Jomenvisst Nybo Babe!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0