Surt svar

Svaret på vad examens & utflyttnadsfest är är ganska tragiskt. Jag hade egentligen tänkt skriva om besynnerliga människor och kommentarer här.

Svaret är förhoppningsvis att någon har råkat få med sig min väska av misstag. Min väska innehållande nyckel till föräldrarnas hus, nyckeln till kålgårdenlght, samtliga nycklar till nya torpalght, cykelnycklar, plånbok med körkort och allt (kul med tenta imorn). Det var nog allt. Allt till ett litet käckt värde av några miljoner. 
Haha, fyyyy vad min försvunna väska la sordi på natten. Jag skrattar inte åt att min väska är borta, men jag tänker inte gräva ner mig i ett hörn. Jag, sara och josef gick runt och letade länge i natt, och pappa och jag cyklade runt i två timmar idag och letade i alla papperskorgar. Det är väldigt lätt att tänka "om jag bara hade.." vid sådana här tillfällen och dessa om är väldigt lätta att gräma sig över. Full av dagsfärsk erfarenhet uppmanar jag er därför att skita i om-en, missa inte om-en, ta hand om om-en och om-tillfällena. 
Ett sånt OM var att gå på festen (wei vilket party... massa ingenjörsgeekar, wei massa uttråkade flickvänner som drack något rosa -det rosa måste vara väldigt gott, wei massa frikyrkofarliga människor). Men det är kul med nya människor och vi pratade med en hel del, tex de två okända värdarna, med den tråååkiga faddern som trodde han var så kul, han som var rädd för att vi var nykterister, dragna eskilstunakillen, killen med ömma ögonen lär vi ju inte glömma, och frikyrkomänniskorna vågade ju trots allt prata med oss trots de partypinglor vi är (muhaha!). Man kan säga att kvällen gick som ett uppånervänt V.
Men vi (sara och jag) tycker om josef. Hoppas han inte dör av dåligt samvete. Usch nej.  


Det vore tragiskt OM någon har stulit min väska. Isf omvänds hela min världsbild av människan som god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0