Aj

Jag har så himla ont i ett muskelfäste, fast jag vet inte ifall det är ett muskelfäste på riktigt men i och med att de gör förbenat ont och att jag inte stretchade, typ alls, efter gympan igår så misstänker jag att det onda är någon muskel. "Muskeln" sitter på revbenen, under armhålorna och bakåt mot ryggen. Detta gör det förtvivlat ont att röra armarna. Ni vet den där rörelsen när man tar bak armarna bakom ryggen och knyter händerna för att sträcka ut ryggen och armarna, jag kan knappt få ihop händerna. Nu låter jag som värsta veklingen, men det är jag inte och det är inte det som är min poäng med denna text utan det faktum att jag har upptäckt en ny muskel som jag inte visste om fanns. Den poängen gör värken uhärdig och härlig. 
Jag har vart en supermotionär denna vecka, mycket pga skolan och alla dess utedagar och innegympa-lektioner. Befinner mig i en kurs då de vill att vi ska lära oss så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Idag har jag letat flora i en skog, haft föreläsningar, samt planterat solrosor och gjutit ett rabarberfat i betong. Sen "sprang" jag VårRuset i tidags med 8000 andra -som Peter Siepen skulle säga (och sa)- "tjejer, kvinnor, pumor och tanter!". Jag och mattan var grymma, jag var lite av hennes personliga coach och mina tävlingsinstinkter smittade av sig på henne, så i slutet så kom vi ikapp ena delmålet efter det andra och plöjde oss igenom hordera av kvinnor. Jag fattade inte förrens i slutet att det bara var kvinnor som sprang och inga män, haha! Men jag hade å andra sidan tyckt att Peter Siepen var diskrimenerande i början då han inte nämnde männen alls. Men logisk förklaring då. Medalj fick jag. Och picknickkorg.
Imorn är det utedag igen och sen vattengympa, och jag skulle som läsare bli fysiskt utmattad bara av att läsa om alla mina fysiska bedrifter. Ja det är meningen att det ska låta som det är mycket aktivitet och det är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0