Tillfälligt fri

Jag är tillfälligt fri från skolan och kan omfamna livet en kort stund.
Hade dugga idag och nästa vecka så kommer gruppredovisningen och hemtentan men jag ska väl kunna få njuta liiiite av allt och inget innan dess?
Jag tror att min uppladdning inför dagens dugga var perfekt, dvs om jag blir godkänd vilket jag borde. Jag var på hockey igårkväll med pappa pelle. HV vann över Saik och vandringen mot guldet är inledd på ett strålande sätt (dock Inte bländande. HV är ganska dåliga trots den uppenbara klasskillnaden, tänk då hur bra de kan bli). Det roligaste var när Saiks målvakt Hadelöv tappade sina linser på något bisarrt sätt och de blev tvungna att byta in en ny liten målvakt. Han släppte in tre mål på typ en kvart, så varje gång pucken i fortsättningen slogs ner mot honom så "oah!"-ade hela publiken haha! Det var psykiskt kul. 
Men. Jag satt seriöst och pluggade i pauserna och jag kände mig som en plugghäst alternativt som en person som vill mycket i/med livet. De senaste dagarna, sen museebesöket i förra veckan och snacket med konstpedagogen, har det blivit så uppenbart vad jag vill bli när jag blir stor. Jag kommer få plugga och plugga och plugga och aldrig komma ut på arbetsmarknaden för att jag vill något. Och alla val som jag gör nu är avgörande för framtiden -ska jag läsa svenska normal eller svenska speciellt didaktiskt för barn? eller ska jag läsa samhällskunskap för det är en bra kurs att ha sen på ett museum? religion? etnologi? ska jag vänta med bilden och läsa det på en annan högskola? var kan jag läsa mer konstvetenskap? museologi? ska jag byta skola redan nu för att läsa på en mer nischad konstpedagoggrej? men jag vill inte flytta ännu och jag vill bo på ett ställe i mer än ett år. Så går mina tankar nu och jag undrar hur andras tankar går. När jag gick över bron till duggan så funderade jag inte över vad som komma skulle där, utan vad bilisterna tänkte på, vad deras hjärnor var besatta av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0