Jag är en pirat

...och därmed otippat trendig. Läste i dn-söndag att piratmodet är på frammarch, så nu vet ni det.
Vi har maskerad på scouterna imorgon och det är då jag ska vara pirat. Antagligen blev det pirat pga tre typiskt-linnea-anledningar 1) jag har en gryyyym piratkista som jag vill ha med mig 2) jag tycker det är sååå roligt att gå i leksaksaffärer och pilla på utklädningsgrejer -och nu hade jag en godkänd anledning till att gå in i en 3) pirat är inte prinsessa. Åh just det det börjar på P och det är P(åsk)-tema.
Kistan ska användas till andakten som jag har hand om. Mina piratattiraljer som tex vapen och kompass också. Jag har tom gjort en mindmap över de olika bitarna som ska vara med i andakten, så varför är jag ännu inte klar med andakten? OMSTÄNDIGT är ordet. Jag har massa som jag vill säga men samtidigt hellre ingenting, och detta gör mig stressad och jag vill drömma mig bort i flaskan, men det är väl enda tillfället man avundas de som gör det på riktigt.
Ytterligare anledningar till stress är att jag vet att ingen har koll på scout inför morgondagen -kul, jag har tenta på onsdag och måste läsa ut 200 sidor om mnsk och tekniken innan imorn, jag ska på hockey på tisdagkväll, jag har ingen lägenhet, jag har inte tränat på jättelänge men jag måste verkligen för denna vecka har vart katastrofal i kalorieintag, jag har fördrivit de senaste dagarna i linköping hos erika och jon och har därmed bara mig själv att skylla för att jag är så sen med allt och nu får jag inte skriva mer för jag måste bli klar med andakten.
Men en fråga. Om du hyptetiskt letade efter en kista, vad skulle Du vilja hitta i den? Vad tror du att Du skulle finna? Vad är det dyrbaraste Du vet? Skulle du finna det dyrbara i kistan? Tror du att det är skillnad på vad en troende och en icketroende hittar i kistan? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0