ideligen det andra könet, var är kvinnorna?

En onsdag åkte jag och ida hem från komma i en bil innehållande en daniel. I denna bil berättade vi för medpassagerarna att vi letar lägenheter. Igår var vi på lägenhetsvisningar, och på en av dessa var denna bil-daniel fastighetsmäklaren..! Vi kopplade inte vem mannen var förrens han sa "fjällstugan eller hur?". Han=fastighetsmärklare. Absurdt och komisk. Han nämnde aldrig sitt yrke i bilen och han viftade aldrig med något kort framför näsorna på oss, däremot sa han "njut av studenttiden, sen fastnar ni i ekorrehjulet (stor suck)". Daniel är numera min favoritperson att fantisera om.
1)han såg miserabel ut igår 2)ida tycker han är jättesöt(så jag måste mao överväga om han är det -bara att jag har missat detta) 3)han har gått runt med barn på armen 4)men jag är säker på att han inte har ring 5)varför vågar han inte göra något annat av sitt liv om han är så missnöjd? ska han sitta kvar i sitt ekorrehjul? 6)han måste vara minst 30 -varför går han till komma? 7)undra vad som rör sig i hans huvud.
Han är ett spännande mysterium helt klart. Jag måste skaffa en plan.
Fast jag tycker ju om att fantisera ihop saker. Min lärare joakim tycker däremot att jag är dum i huvudet typ. Joakim har tråkiga historielektioner, han mummlar och tittar ner i golvet, och så frågar han "hur blir ni intresserade av historia idag?". "Killar, det finns ju några uppenbara saker för Er" (krig, militär, vapen, vasa, bilar). "Tjejer, ni då?" Varpå jag svarar slott och att gå på kyrkogårdar, där kan man hitta på berättelser genom att utgå från titlar, utformning av gravarna, namnen, årtalen. Joakim tittar på mig skeptiskt och svarar "du tycker om att berätta och hitta på berättelser va?" jo visst, och lite -otippat- försvarstal, joakim tittar ännu mer skeptiskt på mig och säger efter en konstpaus "...jaha någon annan?". Jag tänker; dig tycker jag inte om. 
Ikväll hade jag scouter. De mycket trevliga och behagliga farbröderna var i kyrkan -som vanligt. Kören sjöng, och jag och sofie fick faktiskt avnjuta detta medans vi ledde våra scouter på den långa och svåra schifferkontrollen. Sen efteråt fick jag tacksamt skjuts på moped till bussen -så jag slapp springa, men mopedandet var högst obehagligt i nostalgivärde. Fatta eller inte men MOPED.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0