Dä knappt te å tro - men dä tok di se ente å

Mitt fönster ligger mot söder vilket innebär att jag blir fullkomligt bländad av solen just nu. Igår fick jag solstingshuvudvärk för första gången i år. Det var en trevlig huvudvärk! Antagligen orsakad av solbadande -och intervjuvande av lisa -sittande på mullsjö station. Jag har ju en otrevlig uppgift i skolan som heter "Vem är jag? ur ett samhällsbaserat perspektiv". Detta innebär att jag bla måste ta reda på fakta om mullsjö.. metropolen. Det som hanns avverkas i jakt på mullsjö-historia var Margaretas park, kommunhuset, biblioteket men även lite firande av lisa och hennes 22(jaaa) år. 
Grymmaste men ack så fullt onödiga boken(häfte) hittades; "MULLSJÖDIALEKTEN - Albert Engströms upptäckt", som innehåller ordlista, grammatik, litteratur och filosofi. "Dialekten präglas av humor, livsglädje och visdom - precis vad vi behöver idag". Hahaha!
Hur som helst, när jag kom in till skolan och studiegruppen, hade alla fått sina betyg i förra (engelska) kursen. Jag trodde att alla hade fått samma betyg -vg- eftersom vi som grupp har gjort 2/3 uppgifter gemensamt. Jag hade fel. Något skiljde. En anledning att bli nöjdare med mitt betyg.. men även förundrad. Men stolt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0