Brutet nyårslöfte kanske kan repareras?

Jag har dessvärre lyckats bryta mitt nyårslöfte insåg jag förfärat nu i mars.. och då till min fundering -om jag återställer nyårslöftets balans några dagar försent, kan jag fortsätta i nyårslöftets anda? Jag lyckades ju med januari (sänka skepp för fem kronor), och inget säger att jag inte ska lyckas köpa mig ett spel resterande månader på året. Förslag på roliga spel? Själv föredrar jag charader/pictionary-aktiga och tur-spel. Inte risk ed. Jag borde tex köpa ett fia med knuff. Galet roligt kan det spelet vara, iaf om man spelar med onda, tävlingsinriktade människor som tycker det är roligare att knuffa ut andra än göra ett klokt drag, glädjs med varandra när den andra gör en bra knuff, men som Vill Vinna själva. Lite liv och lite rörelse och inget mesande, på lika villkor. Det är väl därför jag ogillar uttrycket "har man gett sin in i leken får man leken tåla" för det är så oerhört orättvist.

Kommentarer
Postat av: Josse

Åhh. Fia med knuff är det bästa spel som finns. Äger man inget fia med knuff är man ingen fullbordad människa.. eller det kanske var lite o ta i :)

2008-03-04 @ 11:10:58
URL: http://jofesin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0