Återträff

Ni vet f-ordet, inte f** och inte f*** utan f*******. Där finns det en grupp som heter klass 9röd Gunnarsbo 01(?). Min gamla klass som alltid kommer betraktas som k l a s s e n pga våra nio år tillsammans. De funderar på om det är dax för
å t e r t r ä f f. Är de dumma i huvudet eller? det var då den dummaste idé jag har hört på länge. Jag vet hur det kommer sluta -för min erfarenhet från diverse filmer (och filmer berättar ju sanningen) säger mig att det bara är allt ytligt, konkret och som kan räknas (och helst finns på foto), som är något att komma med i sånna samanhang naturligtvis. Tex;
( ) gift
( ) förlovad
( ) stadigt förhållande
( ) skiljd
( ) barn 
( ) vvv - vovve, villa, volvo  
( ) stadig inkomst
( ) jobbar på kongsberg, hittar sin partner där, skaffat ungar på rullande band och lever den mullsjö-iska mardrömmen -och på något mysteriöst vis är slibbigt stolta över detta
( ) make-overs (tex viktas)

En jämförelse i vem som har kommit upp i högst medelsvenssonvärde. Tack gode gud för att jag inte har något att göra på den listan.  
Den alternativa listan;
( ) rest jorden runt
( ) coolt jobb
(g) ev akademisk utbildning
(x) kommit bort från mullsjö
( ) lever ett alternativt kulturellt liv i väldigt stor stad långt bort eller utomlands
( ) har lyckats

SE SÅ TRIST. Trots allt så vill man ju ändå ha något att visa upp. Ge mig två år till på mig till ett ev 10-årsjubileum så kanske jag kan vara mer ytligt konkret, typ skaffa en katt haha! Blä. Usch. Fast man blir ju lite nyfiken på vissa, "synd" bara att de som det är värt att vara nyfikna på känner jag (hehe) än, de andra skiter jag i mer eller mindre. Återträff? Yeah, right. Bring it on. 

Kommentarer
Postat av: syrran

Linnea.. jag är inte säker på att Jönköping giltras som "kommit bort från Mullsjö", inte helt & hållet

2008-03-14 @ 10:41:27
Postat av: Linnea

tycker jag nog, om inte annat så kan kanske alingsås, vasstena och uppsala räknas? samt de flera år som gått sen jag faktiskt bodde där. men, om vi ska vara djupa, komma bort från mullsjö det kommer vi aldrig, mullsjö finns i oss.

2008-03-16 @ 12:31:24
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0