Björngatan calling

Jag är fortfarande mitt uppe i flytten. Jag har sovit på björngatan för första gången och det gick alldeles utmärkt vilket ju är ett gott betyg.
Min lägenhet är hyfsat stor men hur många saker har man som man tror att man inte har när man flyttar? Det lustiga är att jag faktiskt har en hel garderob som man kan gå in i och borde kunna slänga in allt i, men får jag plats med alla mina saker? NEJ. Och jag har alltid envisats med att tro att mina badrumsskåp är halvtomma och jag har inget att fylla dem med men snälla värld, jag har två skåp nu och får inte plats med mina saker. Samma sak i köket som är stort med många släta vita luckor, men det är trångt värre med min ostindiaservis och farmors servis och alla baksaker. Är jag trångbodd då? ve och fasa, det trodde jag aldrig. Trivs jag? åh jaa, mitt linnea-teak-golv är så fint och ger känsla. Fast det är skitigt. Många skor har gått över det, man vill väl visa upp det för så många som möjligt.
Midsommar har vart trevligt, präglat av gamla folk med lite gammal normal känsla faktiskt, fantastisk jordgubbstårta, konstaterat att jag är mer lättfotad än vad alla andra tror och sofia jagar mig hack i häl med kamera då, rebecha, provisoriska köksbord av kartonger, nyhemsmiss och gudstjänstdiss. Känslan jag har nu är att jag MÅSTE till Hönö. 

En liten rolig sak som jag känner mig himla nöjd med är att mina scoutledare har börjat skicka musiktips med våra massmail. (Muhaha en musikrörelse som jag startade och har envisats med i min ensamhet). 

Nu måste jag ta tag i min kväll för imorn är det jobb igen. Ingen ledig stund här inte.   

Kommentarer
Postat av: maja

skriv en lista över sånt man behöver i en egen lägenhet men inte tänker på, att man behöver...

så slipper jag komma på det efteråt.. puss.

2008-06-23 @ 02:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0