Att återvända

Bastås återvände idag och det med bravur! Jag blev återigen kär i honom. Han predikade superbra om att fokusera på rätt saker, för på det man fokuserar på dras man till/blir man som, samt om att våga vinna och att våga förlora. Men i övrigt; Usch för den yngre frikyrkovärlden.
Ibland när jag sitter där i stolen kan jag fundera på om det verkligen är värt att faktiskt vilja tillhöra denna frikyrkofamilj. Å andra sidan är det väl naturligt att vilja höra till gemenskapen. Det är klurigt att vilja tillhöra något men samtidigt inte ha det minsta behov av att tillhöra den gemenskap som isf erbjuds. Men frikyrkovärlden m å s t e ju ha något som lockar mig annars så skulle jag faktiskt inte bli sur på det. Äh ni fattar poängen. Jag kanske bara snedfokuserar och snedtänder.          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0