Jag är rädd för att jag mitt uppe i skolverket o skolplaner o styrdokument ska tappa mitt konstintresse o tappa min dröm.

Jag och min mor var på ett försök till secondhandrunda innan, men vi var för tidigt ute så strax blir det ett nytt försök. Hur som helst. I bilen samtalade min mor om glädjen över att ha barn, och glädjen över att se sina barns livsresor och hur/när deras livskonturer bli allt tydligare. Min syster har hennes språkkulturplaner. Min bror med sin tändande politiska (f(l)um-låga och juridiktankar -herrejisses. Och återigen så slås jag av tanken på hur förbenat tråkigt mitt lärarval är. Så anonymt så beight. Jag hymlar inte över att jag tycker att läraryrket är ett t r å k i g t val, men åandrasidan så väljer jag att sätta yrket i ett väldigt trist perspektiv. Min värsta farhåga är att jag som blivande fröken skulle bli en anonym och beige lärare, gaaah. Därför lämnar jag lågstadiet åt sitt öde. Mellanstadiet känns mer lockande och dessvärre även högstadiet. Lite mer personlighet.

Problemet är att jag trivs.    

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha, vilket komiskt inlägg!"I bilen samtalade min mor om glädjen över att ha barn, och glädjen över att se sina barns livsresor och hur/när deras livskonturer bli allt tydligare. Min syster har hennes språkkulturplaner. Min bror med sin tändande politiska (f(l)um-låga och juridiktankar -herrejisses."

Språkkulturplaner?

Vem tar Gustav på allvar? Politik? Det är skillnad på politik och åsikter... Hohoho, så skoj :D

2008-06-11 @ 22:05:54
Postat av: Linnea

Ja jag tyckte också att det var flum tills min hjärntvättning.

När man slutar nian så gör man ofta posetiva adjektivlappar om varandra och eftersom jag "tjuvläste" den om gustav så är jag chockad och omvänd. sen läste jag lite arbeten som gustav skrivit och mamma malde på. seriöst han har sina långsiktiga planer. han har tom placerat sig i socialliberalfacket samt funderar på hur elevrådsvalen går till på peset..!

2008-06-11 @ 23:35:48
URL: http://primusinterpares.blogg.se/
Postat av: Linnea

du+språkkulturplaner=trodde jag var sant

2008-06-11 @ 23:37:32
URL: http://primusinterpares.blogg.se/
Postat av: Maja

nähä, vad stod det om gustav då?

har vi trott fel om dataspelande nördbror? tänk om!

detta med elevrådsvalet på peset måste starkt uppmuntras! Linnea, på allvar, du är hemma och du måste därför ta lite extra ansvar för detta. Han ska med i elevrådet! Plus nya glasögon, hur går det med dem?

Haha, de andra av dina bloggläsare måste tycka vi är galna.. Ah well.

Och ni missuppfattar vad mitt högskoleprogram heter.. Vem har sagt något om språk? Jag ska läsa svenska (och kultur visserligen, och kommunikation). Vad(om) jag blir i slutändan återstår att se.

2008-06-12 @ 19:30:05
Postat av: kajsa

haha, mitt i syskonsamtalet kommer jag in..:P linnea, jag tror definitivt inte att du kommer bli beige och tråkig. det kan bara inte vara möjligt, så underbar som du är. =) jag tror högstadiet är en väldig utmaning, på många olika sätt, och alla lärare som en gång gjort valet att undervisa på högstadienivår ska ha grymt mycket cred. att du trivs är faktiskt väldigt bra. eller?



och du maja, hej förresten! hoppas island är nice!

2008-06-16 @ 14:28:37
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se/
Postat av: Maja

Hejhej Kajsa!

Island är grymt (fast mitt jobb suger lite smått ibland).

Läser att du ska till Canada, vilket iofs har varit i luften ett tag. Så roligt för dig! Vi hörs.

2008-06-19 @ 01:35:55
Postat av: Maja

Hejhej Kajsa!

Island är grymt (fast mitt jobb suger lite smått ibland).

Läser att du ska till Canada, vilket iofs har varit i luften ett tag. Så roligt för dig! Vi hörs.

2008-06-19 @ 01:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0