Roliga lådan

Jag vet att det inte var tanken, ida, men nu blir det såhär.
 
Jag har haft tankar på att gå ut på stan och utge mig för att vara reporter på tex jnytt eller jp och fråga folk den simpla frågan -Vad brukar du göra när du ska ha roligt i Jönköping? Och du får inte svara supa huvudet av dig.

Eftersom Jönköping inte är Stockholm så skulle folk då med största säkerhet svara; träffa vänner, och vissa kanske spelar spel (av olika slag). Men om man vill vara mer kreativ än så? Det är oftast de spontana sakerna som är roliga, men problemet med spontana saker är att de är -just det- spontana.
Projekt nummer tre för sommaren blir alltså att jag ska skaffa mig en rolig låda för tillfällen då huvudet står still och man vill ha roligt. Det är inte en så himla dålig och fjantig idé som du nu kanske tänker. Problemet är vad jag ska fylla den med..

Hittills har jag kommit på; gatukritor, sandslott, såpavatten, papper och penna och sax, picknick, f&s-utepass, kalle anka, minigolf, cykel, strandtennis, bowling, kinesiska fjäderbollarna, dansen i stadsparken (muhaha), museumbesök, kortlek. Jag borde lägga i en gitarr och ställa mig utanför någons fönster och sjunga också, det skulle vara skrattretande, men eftersom detta är en seriös lista så går det bort.

Ni får hemskt gärna hjälpa mig med roliga idéer att fylla min roliga låda med! Enda kravet är hyfsat gratis och hyfsat snabbfixat. Vilken utmaning. Vilken uppmaning. 

Kommentarer
Postat av: Josse

Du som har lite flyttvana. Hur gör man?!?! :P :) jag blir galen. packa i packa ur packa om packa i packa ur packa i.. gah.

2008-07-03 @ 22:44:21
URL: http://jofesin.blogg.se/
Postat av: Josse

tycker du ska ha tråd och nål i din roliga låda. Med tanken att det man skapar inte behöver bli snyggt.

2008-07-04 @ 16:34:10
URL: http://jofesin.blogg.se/
Postat av: kajsa

en karta med en stor röd prick och en liten ruta där det står "mål" på staden som kallas växjö kanske..?

2008-07-06 @ 13:23:16
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0