Nedklottrad kyrka!

Någon har alltså klottrat ner min barndomskyrka. Jag tycker det är underbart!!

En kyrka/församling ska provocera. En kyrka/församling ska utmana. En kyrka/församling ska inte vara stilla, trygg, tyst och tråkig.

Gud är inte stilla, trygg, tyst och tråkig. Gud provocerar och utmanar.
Såklart kan och ska och finns dessa egenskaper också i kyrkan/församlingen/ hos Gud... men förhoppningsvis på ett positivt sätt.  

En kyrka som lockar till visst nedklottrande (läs petters blogg för förtydligande)... det är också ett sätt att möta Gud. Kanske det ultimata. Jag skrattar åt det. Förutom när jag tänker på stackars Mullsjö Missionskyrka ekonomi. Kanske dax att göra ett återbesök och offra lite?


Kommentarer
Postat av: syrran

haha, mullsjö missionskyrka-provocerande?!

nja... men det kristna budskapet.

finns det bilder nånstans?

det känns ändå onödigt dyrt med sanering.

2008-07-10 @ 01:44:24
Postat av: syrran

haha, mullsjö missionskyrka-provocerande?!

nja... men det kristna budskapet.

finns det bilder nånstans?

det känns ändå onödigt dyrt med sanering.

2008-07-10 @ 01:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0