Inredning

Igår tog min lägenhet små men stora steg mot hemtrevnad.
Gardiner, gardinergardinergardiner, Gör skillnad. Mitt första inredningstips.
Tunga potatiselefanthudfärgade sammetslängdgardiner hänger nu i mitt ena rum. I köket ska jag fixa till en rullgardin i ett småblommigt glatt klassiskt tyg. Ett tyg som även ska finnas på min hallpall som jag målade igår. Det är verkligen roligt att inreda och sen känna den besynnerliga glädjelycka av att det blir suveränt. Som en smäck på väggen. Den enda smolken i bägaren just nu är köket, det är inte rikigt klart. Ska sätta upp en hylla, tavla, lampa, och tillslut hitta den perfekta matbordsplatsen -om den finns? Ska iaf ut till vittarydsauktionen och ljungbyloppisen och leta, och kanske finna? Med andra ord; Nybo kallar och jag vill ha sol så jag kan gå och slänga mig i vattnet och bli brun så jag slipper gliringar inför hösten! (Snart augusti).   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0