Bröllopsattack

Lina på jobbet har ett favoritämne; hennes bröllop i augusti. Jag vet vad hon ska ha för klänning, jag vet vad den har kostat, hur hon har sytt om den, allt om pärlbandet, om hennes skor, om att hon mååååste ha slöja (once in a life-time), om hennes smyckestänkande, bilen, gästerna, prästen, tärnorna, mannen, det mesta alltså (fast inte maten, faktiskt), men också (och framförallt) hennes tankar om äktenskapet, och om hur hon och hennes blivande man förbereder sig inför bröllopet med bl a ett tjockt häfte som innehåller olika frågeställningar om äktenskapet. Du kan läsa mer om Lina och Mattias i JP nästa lördag. Jag är säker på att journalisten har skruvat intervjun åt det mer extremt frikyrkliga hållet. Det måste vara en journalistisk dröm att träffa personer som dem, för de är utlämnande och vill alla väl, och tror så "hårt" och vill nå ut med sin tro till alla, och tror alla andra om gott. Typsvar på journalistens frågor Vad är din favoritmusik? Lovsång. Vilken är din favoritbok? Bibeln.
Min inställning till Lina & co är en blandning av beundran och usch vad pinsamt.

Och imorn gifter sig Petter och Louise. Jag tvekar inte på att allt är noggrant genomtänkt och att de båda är vackra. Jag vet inte om jag helt vill åka ut och titta men det känns bra att göra det. De är så unga och de kommer vara lyckliga!

Vill inte sänka bröllopsyran med lite krassa faktan men enligt tidningen Dagen är det fler kristna än okristna som skiljer sig. Jag vet inte hur de har räknat ut detta. Med detta sagt kan vi andra, som är kristna, gå rakryggade långt bort från altaret.

Kommentarer
Postat av: Daniel C

Enligt en undersökning är det fler par som håller som inte flyttar ihop före dom gift sig. Så petter och louise väger nog upp den där sista paragrafen.

2008-07-27 @ 11:47:01
URL: http://www.soilheart.com/life

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0