vuxeninsikter

Någonstans i, förhoppningsvis, en papperskorg ligger det dukar med massa text på som ger anledningar till hur du vet att du är vuxen. Det var bra anledningar, inte sant? Synd att jag inte kommer ihåg så många av dem.

Du tycker att hugh grant och colin firth är h e t a, samt att små söta-som-godis-pojkar i highschool-filmer är absolut ingenting jämfört med dem.

Du driver med fnittrande fjortisar, och anser att du har rätt till det.

Du tycker att du har rätt och du kan argumentera för din sak -gärna med slagordet "min erfarenhet säger mig.." och det bästa är att folket omkring dig anser att du är klok och har bra och viktiga åsikter OCH de lyssnar på dig.

Du bryr dig inte om vad andra tycker om din person, iaf inte på samma sätt som förr då allt som sades om dig gav upphov till massa sönderanalyserande av dig själv och din omgivning.

Du höjer förvånat på ögonbrynen när folk ber dig skrika (ok jubla) samt håller för öronen av den "höga" ljudnivån.

Du tänker "på min tid var vi minsann i n t e klädda så där".
Du tycker att leka är mobbning.   

Du agerar som i en slags mot-revolt, och förstärker de "vuxna" dragen i umgänge med tonåringar, och skäms nästan när du inser att så där gjorde jag i den åldern. Fast i smyg kan du sakna tonårens naivitet.
Du klagar över allt du har att göra, men vill egentligen bara skryta/visa upp att du minsann har kommit nånstans i livet. Jag är inte kvar i mullsjö. Jag är på väg mot något större. Något bättre. 
Du saknar folks bröllops/förlovnings-prat.
Du sitter och skriver på en bordsduk på en julfest och undrar var är festen?
Du inser att vissa människor och väggar gör att du blir en annan person än den du är idag, och det skrämmer dig eftersom du trivs med personen som du är. Detta precis när du trodde att du hade uppnått kontrollerad harmoni..! 

Missat?
Huha...

Det var iaf kul att träffa mina g a m l a (muhaha) vänner som var där: kajsa, madde, lisa, daniel, joel, sara, lina och framförallt petter. man blir ju nostalgisk. anders svek oss för tonåringarna. maja var där med men henne träffar jag nästan jämt, dvs tills imorn.. 


Kommentarer
Postat av: kajsa

sååå sant..!! :D

2008-01-05 @ 23:19:44
Postat av: Petter

Många insikter, men den viktigaste vad gäller festen är ju att man skakar på huvudet när ungdomarna gör saker, agerar vuxen, men egentligen är avundsjuk för att man själv inte kan vara sådan längre (nåväl, jag är ungdomsledare, jag är VÄRRE än innan, men, poängen går fram)

2008-01-07 @ 00:27:05
URL: http://ikluv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0