Söndag

Den här dagen borde det stråla om. Förmiddagen var skön. Men ändå, redan nånstans vid frukosten la sig en mardrömskänsla i magtrakterna och nu så vill jag bara sova och försvinna. Så jag har stängt in mig på mitt rum (tack och lov för fyra ihopsatta väggar, och golv och tak) och inväntar en glädjelivschock. Sånt kan komma va? Slå ner. 
Jag var iaf i kära fjällstugan, där jag fortfarande inte har hälsat på pastor martina.. Ida var med mig och henrik dök upp. Tant Gun var där och hon klappade om mig och sa att hon hade tänkt på mig, hon är gullig. Hon har en speciell frisyr; Vitt hår som är uppklippt längst upp på huvudet, sen blir det längre -kanske 7 cm-, varpå det åter blir en uppklippning i nacken.. 
Nu kommer scouttjat. Vi hade scoutledarsamling efter fikat och gudstjänsten. Jag anser att mitt ledargäng är hysteriskt roliga om man jämför med alla andra scoutledargäng jag har varit med. Vilka är tre. Vi var klara förvånansvärt snabbt, trots skratt, pikar och smådiskussioner. Vi avslutade mötet med "det här var roligt, det här får vi göra om snart!". Mötet var nödvändigt efter en mailstormskommunikation denna vecka, vilken startades av en uppenbart irriterad och sur gustav -men eftersom man aldrig kan göra roliga, interna historier, rättvisa så skippar vi den biten här (tro mig, jag skulle mer än gärna berätta mer om det sura/arga mailet, sebbes ekonomiska uträkningar, straffavgift vid ickekommunikation och svarta affärer, henriks klemkäcka meddelande, josefs mycket roande kanske-köp av häst samt albins ickeköp av häst, men som sagt -nix). Jag skrattar, och jag har nog aldrig tidigare så intensivt betänkt att nyckeln till att umgås med killar är att skratta och vara rolig (i min ålder..). Det är nästan, men bara nästan, jobbigt. Jobbigt blir det först när killen är tråkig eller inte kan hantera att jag är rolig/måste få vara tråkig ibland. 
Sen tog jag följe med henrik till henrik som barnvaktade ida, haha! Nu sitter jag som sagt på mitt rum, uppenbart trött, tillfälligt arbetslös, på gränsen till att klättra på väggarna eller åka upp till pappa och gustav, och vet inte vad jag ska göra förutom vara avundsjuk på mamma i spanien. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0