Solfjädern

Som ni kanske minns så blev jag en gång i tiden alldeles kär i fåtöljen Stringray. Den är stor och utsvävande, känns som att flyga på ett moln. Nu har jag blivit ännu mer kär i en annan fåtölj. Detta visade sig i att jag var på vippen att lägga ut 3500:- (i pengar som jag inte har) och köpa två Solfjädrar... tills jag insåg att 3500:- var priset för en fåtölj. Om jag inte har 3500:- så har jag med all säkerhet inte 7000:-.  
Sonna Rosén designade 1948 stolen Solfjädern speciellt för äldres ergonomiska behov. På 50-talet fick den en mäktig utmärkelse av Moma, Museum of Modern Art, i New York. Men mina fåtöljer var inte svarta, de var i trä och hade en mjuk kudde i ett vackert tyg. Jag vill ha. Någon som vill ge mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0